Älska dig själv - Kay Pollak

Utdrag från en intervju med Kay Pollak i SvD :

-Det känns ju i hela kroppen om jag älskar mig själv, och det kan jag inte säga att jag alltid gör. Men jag kan det långt mer än förut. Jag är inte lika rädd för andra som förr, då jag upplevde så mycket som attacker, blev "föraktfull" och drogs in i konflikter.

Alltså: Det värsta som kan hända en människa är att inte tycka om sig själv. Och det viktigaste som finns är att skapa människor som tycker om sig själva på alla plan. Att lära sig älska sig själv borde vara ett skolämne, propagerar Kay Pollak, då skulle vi bli ett framgångsrikt folk.

-Det är en nationalkatastrof att vi är fostrade till att inte tro på oss själva, för bara genom att tycka om sig själv kan man bli en ansvarstagande människa. Så fort vi värderar oss själva högt undviker vi situationer som är dåliga för oss.

ÄLSKAR DENNA MÄNNISKA!!! Han är verkligen en förebild! Läs hans böcker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0